Bakis-förkyld!

Igår (Fredag) åkte vi till Enskede till Vårflodsparken igen. Rufus och Moa badade.






Vi åt lite lunch i parken


De tre kusinerna leker i sandlådan



Sebbe och Moa stannade kvar i Enskede och sov hos Sebbes syster.
Själv drog jag mig hemåt för lite sminkning och sedan vidare hem till Linda. Vi åt god Phad thai, det kommer jag definitivt göra här hemma någon dag snart. Vi spelade lite Wee och sjöng "Singstar". Det var en trevlig kväll, åkte hem strax innan 00.00, jag var trött och hade ont i huvudet så det var skönt att vara hemma i tid. Jag drack 7 bacardi breezer, blev inte full, däremot fick jag ont i huvudet.


Linda hade en massa pärlor och sånt så man kunde göra egna örhängen, här hänger ett örhänge som jag har gjort och ett som Sara gjorde. Kul ju att pyssla med sånt, får jag tråkigt i höst/vinter skall jag införskaffa mig sånt material.


Sara och Linda sjunger med inlevelse.

*******************************************************************************************
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
*******************************************************************************************



Jag åkte och hämtade Sebbe och Moa idag, i Vårflodsparken (igen).
Moa hade inga badbyxor så hon badade i sina shorts och T-shirt.


Det var så varmt idag så det var riktigt skönt att vada omkring i vattnet i plaskdammen.


Lunchdags för barnen.


Moas blöta tröja på mitt huvud och solglasögon...ok jag vaknade upp med värsta huvudvärken och kände mig helt sänkt! Bakis-förkyld skulle man kunna säga. Kände mig riktigt bakis, konstigt dock- då jag inte blev full igår. Däremot så rinner snoret på mig :-( och det kliar i halsen, så nyser jag...lite småförkyld är jag allt.


Världens sötaste fis badar, jag satt tyst och observerade Moa i minuter när hon lekte med ankorna i badet, hon pratade, radade upp dem och bar på dem.

Förutom bad i park och badkar så hade jag besök här tidigare idag. När Sebbe var iväg på fotboll var Natta och Helena här på en kopp kaffe. Nu på kvällen har jag (med Sebbes hjälp) grävt upp en planta med värsta rötterna, planterat andra slingerväxter där och på med lite ny jord. Rätt så avslappnande jobb, det här med trädgårdsarbete. Men nu har ju inte vi en så stor tomt så det är väl därför jag tycker det är roligt att hålla på. Det blir inte för mycket. Nu ska jag ta något att äta och läsa bok. God natt/parta vidare beroende vad ni hittar på där ute en Lördagskväll som denna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0