Fullt upp!

Hej mina kära bloggläsare! Jag tänkte försöka sammanfatta de senaste dagarna, det gör jag med två ord; fullt upp! Idag är första dagen jag sätter mig vid datorn här hemma, och den har varit på plats i fyra dagar nu, men jag har haft annat för mig än att sitta här även om jag har längtat till att få blogga igen. Flytten gick bra. Nu har vi att göra hemma, då vi båda jobbar på dagarna och sen hem för att laga mat och ta hand om barnen och vardagssysslor att stå i så finns det inte så mycket tid (eller ork för den delen) att plocka ur kartonger och göra iordning hemma.
Jag vet att det inte är någon panik, vi får ta det som det kommer, men det är ju skönt med ett fint hem. Ju snabbare vi blir klara med upp-packningen desto snabbare ser man vad som behövs göras, vart vi behöver sätta upp hyllor, vilket rum som skall målas först, vad vi behöver shoppa...
...lite har vi shoppat redan, dagen innan vi flyttade kom vi på att vi behövde en stor kvast, en stor spade att skotta snö med och en förvaringslåda till skruv, plugg och spikar.
Första dagen vi skulle laga mat här så gick det åt helvete, vi hade inga kastruller som funkade på induktionshällen så det blev att åka iväg till Clas Olsson för att investera i nya kastruller och stekpannor.

Det är fortfarande grejer överallt, kartonger, sopsäckar m.m. även om det minskar för varje dag som går.
Vi har en önskan om att få bort det mesta till på Lördag då Sebbe ska ha en syskonträff hemma hos oss.
På tal om det så tänkte jag hålla mig undan med barnen under lördagskvällen, någon som vill "datea" oss?

Nu har jag gnällt av mig, stress, vardagsrutiner och mycket att göra.
MEN förutom det så känns det självklart alldeles underbart. Vi har vårat alldeles egna hus, jag och min familj! Ett alldeles lagom stort hus som vi kommer att kunna bjuda över nära och kära till. Ett hem som vi kommer att dela en massa glädje och skratt i!

Måste bara passa på att tacka alla inblandade i våran flytt ytterligare en gång, alla som hjälpte till med att bära, köra flyttbil (Helena), packa upp, koppla in saker/montera hyllor/uppsättning av TV-apparater, samt barnvakt!
Det har varit en tuff helg, speciellt då det var flyttstädning av den gamla lägenheten i Söndags (då man helst av allt bara ville till huset och fixa där). En till sak som gjorde att allt kändes ännu jobbigare var min jävla förkylning, jag har haft sån huvudvärk och hosta. Snoret skall vi inte prata om! Men nu börjar förkylningen ge med sig.
Skönt att få blogga av sig lite, dela en liten del av mitt liv med er. Jag avrundar med lite foton;

 Sebbe sitter och pratar i telefon i ett alldeles tomt vardagsrum.

 Vårat fina kök!

 En massa snö på baksidan...


Helena och jag softar i soffan första kvällen här, våra krafter är som bortblåsta.


Neo gick ut på baksidan för att göra snöängel och snögubbe idag.


Sebbe monterade idag på sängborden på sängen, i bakgrunden skymtar kaoset.


Fin-fina älsklingar leker med bilbana i Neos rum.


Moa har Neos gamla möbler i sitt rum.



Sebbe och jag tog alldeles nyss ett bad i jacuzzin, det behövdes efter en tuff arbetsdag då en del av produktionsavdelningens tak på Coca-Cola rasade ner idag, vilket innebar att brandlarmet gick och vi fick inte komma in i våran byggnad på resten av dagen. Vi fick sitta på ett annat ställe med papperslistor! på kunder som vi ringde och informerade om att vi inte kan lägga några ordrar som det ser ut nu, och att vi återkommer så fort vi vet när vi kan leverera till dem. Som tur är kom ingen till skada på produktion! Men imorgon väntar en ny spännande dag på jobbet (med papperslistor istället för en dator)! Nu ska jag gå ner och sätta mig i soffan, och ta mig något att äta. En sak till bara; imorgon bitti kommer Anticimex hit och kollar så vi inte har några fuktskador eller skadedjur osv, det tycker jag är bra, ännu bättre är att besöket är kostnadsfritt! God natt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

va skönt att flytten gått bra... måste bara säga att din dotter är såååå söt.. varenda gång man kommer på dagis säger hon hej och vinkar. Går med ut i hallen och försöker prata på sitt sätt och stod brevid och ville säga hej då till Liam idag när jag klädde på honom. Verkar nöjd och glad på dagis, kan va skönt att veta tänkte jag=).. Det har du ju säkert hört från personalen men det kan va skönt att höra från nån annan oxå.. Ha det bra.. Godnatt

2010-02-03 @ 22:34:37
Postat av: Millan

Jag har inte fått den informationen från personalen, gulligt av dig att skriva. Härligt att höra att hon verkar ha det bra där. Hon är alldeles slut på eftermiddagarna/kvällen när vi kommer hem...

2010-02-05 @ 14:54:10
URL: http://mullsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej



vad spännande med huset, vill gärna komma o titta snart!!! hoppas allt är bra!

kram

2010-02-07 @ 21:24:55
URL: http://sturebymamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0