Mycket bilder

Jag kom rätt så nyligen hem från SATS, känns riktigt skönt att komma iväg och träna.
När jag kom hem nattade Sebbe Moa och jag läste för Neo.
Nu njuter jag av lite yoghurt med flingor samt bloggtid!
Sebbe njuter nog han med då han spelar Tv-spel, ett fotbollsspel som han spelar på "liven" med sin bror Timmy.
På tal om bröder så ska jag åka till Södertälje på Lördag och hälsa på storebror Kid, sen tar jag med mig lillebror Max hem hit så får han se hur vi bor. Han kommer att sova här till på Söndag så tänkte vi försöka hitta på något på Söndag, frågan är bara vad...Torvalla simhall hade stängt för allmänheten i helgen och går man in på Barnadisets hemsida så står det "för barn mellan 0-12 år"...Max är snart 14 år.
Vi får se vad vi hittar på.

Jag har klagat lite för Sebbe om det här med "egentid". Sånt är viktigt och ibland kan jag känna att det finns lite för lite sånt i mitt liv. I förrgår hade Sebbe köpt en present åt mig från Live it; en lyxbehandling! Jag blev jätteglad, gulligt att jag fick det så spontant. Jag ska ringa och boka imorgon.

På Lördag har jag tid hos frisören klockan 9, då tänkte jag färga håret lite mörkare brunt och klippa mig såklart.

Jag tänkte inte skriva så mycket mer, utan jag lägger istället upp lite kort och kommenterar dem. Ha överseende med bildkvalitéen då jag fotar med mobilen.


En del av vardagsrummet


En annan del av vardagsrummet samt en go Neo


Kök...

  
Moas rum, Moa har just nu Neos gamla säng. Det är en av de bästa grejerna vi har gjort när hon fick en sån säng i sitt rum för nu lägger vi oss med henne på kvällen, hon somnar och sover i sin säng! Förut vägrade hon ligga i sin säng (spjälsäng) och sov alltid i våran, hur mysigt det än är att ha en go Moa bredvid sig så faktum är att man sover bättre utan henne bredvid sig. Fast det utesluter ju inte att hon vaknar varannan natt och får komma in och lägga sig hos oss.


Lite av spelrummet, observera att det ej kommer att förbli rosa väggar därinne!



Datarummet jag sitter i just nu


Ett stycke badrum

   
Bilder från Neos rum som jag verkligen inte är nöjd med. Men nu har man ju bara ställt upp allt. Han ska få nymålade väggar sen, och jag hoppas att jag snart kommer att få några bra idéer om hur jag vill att det ska se ut på hans rum.



Och så kom dem, lite obligatoriska Moabilder, här har hon fullt upp med att hålla i dockan samtidigt som hon bankar bollar. Det här är taget när hon var sjuk, jag var hemma och VAB:ade i Måndags och Tisdags.

Vi sjunger "björnen sover"


Äter muffins som mamma och Neo bakat


Hur söta som helst, Moa har börjat med att hon inte vill bli buren, hon vill hellre gå och hålla Neo i handen.

Sebbe han är duktig han, har redan satt igång med att måla om hemma hos oss, första rum ut blev sovrummet.
Tidigare var det grönt. Här ser ni lite utav en vägg med spackel på.


Nu har Sebbe målat vitt! Helt klart blir det imorgon, men ikväll skall det städas ur lite, ta en titt på golvet så ser ni vad jag har att fixa med ikväll...bort med all täckpapp, sopa en massa slipdamm.

Till höger skymtar ni en vit vägg, klar förbättring! Tapeten ni ser är våran garderobsvägg som får se ut som den gör tills vi tröttnar på den!

Nu;
* vika tvätt
* hänga tvätt
* fixa sovrummet
* duscha

Jag hoppas att ni alla får en härlig Torsdags-kväll! Imorgon är det Fredag, det är något speciellt med fredagar tycker jag, en härlig känsla man brukar ha, en glad känsla! Men vad som händer imorgon har jag ingen aning om. Neo ska hem till Matte så mycket vet jag. Jag skulle tycka det var skönt med en mysig hemmakväll, hoppas det är vad Sebbe känner för också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0