Tisdag

Gårdagen var upp och ner. Känslomässigt.
Jag och Sebbe började dagen med Haninge centrum, kul att shoppa...det blev det här;


Samma foundation som jag brukar köpa, Maybelline pure liquid mineral.
Ny mascara från Maxfactor, lash extension effect, hoppas den är bra!
Ögonfransböjare med värme som jag hoppas skall göra underverk med mina fransar!

(Som ni kanske förstått är jag osminkad idag, får pröva på det nya imorgon).
Jag är nämligen hemma med båda barnen idag. Moa har ögoninflammation och Neo fick vara ledig med oss.
Vi har tagit en promenad till centrum där vi handlade lite, Moa somnade i vagnen och ligger kvar i vagnen i hallen där nere. Neo har speltid, om 45 minuter får han inte spela längre.

Åter till Shoppingen...
Förutom smink så hittade jag en tröja till mig från HM, 50:-!
Kommer bli jättefint ihop med mina svarta jeansleggins!


Ryggsäck till Moa från Stadium;


Neo fick två par jeans och ett par skor till gymapn i skolan;




Sen var det ju Sebbes mammas begravning igår. Jag kan inte med ord beskriva hur tufft jag tyckte att det var.
Jag började gråta så fort vi kom in i det rummet begravningsceremonin skulle hållas. Och jag kunde inte sluta gråta! Jag ville bara gå där ifrån, till ett eget rum där jag fick gråta ostört! Jag tänkte att jag skulle finnas där som stöd för Sebbe, att jag skulle hålla mig lugn och sansad, men tårarna slutade inte rinna på mig. Sen när jag hade lugnat ner mig lite så blev jag ledsen när jag såg min fina karl ledsen. Men jag satt bredvid honom och höll honom i handen, försökte ge honom lite styrka...
Förutom att själva begravning var väldigt känslomässig (som ju begravningar är och skall vara) så var det en väldigt fin dag igår. Ja, det var KALLT! men solen lyste och snön låg så fint på Skogskyrkogården. Jag tog fina kort på kistan och blommorna, men med respekt för Sebbe och hans syskon så väljer jag att inte lägga ut dem på bloggen. Sebbe är för den delen inte hemma så att jag kan fråga honom, han är idag på sin farfars begravning...
Efter begravningen så var det trevligt fika efteråt hemma hos Anna på Söder.
Jag fick låna deras systemkamera och ta lite kort. Jag vill också ha en!

Eftermiddagen/kvällen var mysig igår. Helena och Sebbes bror Timmy var här på middag, stannade ända in på småtimmarna... Jag gillar när det blir så. Jag vill att folk ska känna sig välkomna hem till oss. Trevligt med middagsgäster!

Får se hur morgondagen blir, hur Moas ögon mår, om jag eller Sebbe ska vara hemma om det är så att Moa inte kan gå till dagis imorgon. En sak är säker och det är att om jag är hemma så kommer Neo INTE vara ledig imorgon. I mitt huvud så är det mys hemma med båda barnen, men så ser inte riktigt verkligheten ut. Neo och jag tjafsar, han lyssnar inte! Moa slår Neo, Neo slår tillbaka...and so on...
Jag kan inte låta bli att få dåligt samvete gentemot jobbet när jag är hemma med sjukt barn. Jag vet att jag inte borde få det för det är inget jag kan styra över. Men det har nog med att göra att jag VILL så mycket.

Jag vill;
* visa Sebbe en massa kärlek och förståelse och ägna en massa tid till oss
*
ge barnen min tid och uppmärksamhet, ge dem kärlek och ta mig tid till att leka med dem
* visa på jobbet att jag är duktig och gör ett bra jobb! att jag är där då jag SKA vara där!
* höra av mig till mina vänner och visa dem att jag är någon att lita på!
* se till att det är städat och fint i hemmet

Man måste ju prioritera, kanske inse att man inte kan ligga på topp på alla ställen samtidigt, det är svårt.
Inse att man är mänsklig.
Jag har haft huvudvärk dagligen i en vecka nu.
Jag har precis slutat med mina p-piller utifall det kan vara en faktor till huvudvärken. Men en annan faktor kan ju vara tankeverksamheten i min skalle. Om att hela tiden försöka få tiden till att räcka till. Jag tror inte 100 procentigt på att det jag har är stresshuvudvärk, för jag kan slappna av och känna mig harmonisk, men ändå så råder huvudvärken! Det som hjälper mot huvudvärken är tabletten Eeze. Tog såna för två timmar sen, så just nu är värken borta.

Nu är snart Neos speltid slut och Moa borde vakna snart så då skall vi ta och äta lunch.

Ha en härlig Tisdag mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Anna Persson

Hej!

Du ska veta att du är toppen på alla sätt Millan! Sänk kraven, en utschasad mamma blir inte kul i längden i alla fall....

Låt dammråttorna ligga framme ibland, barnen behöver härdas:)! Moa och Neo får massor av tid o kärlek från underbara föräldrar som inte super eller kränker dom, Sebastian känner sig med all säkerhet älskad av dig och jag tycker att du är fantastisk på alla sätt!

Men om du har huvudvärk fortfarande måste du sänka ribban och inse att du är bra som du är! Sen måste du få bli omhändertagen och ompysslad också!



Sebbe kan absolut inte ha tyckt att du var i vägen på begravningen, tvärtom! Du förstår ju lika väl som oss vad det handlar om och hur mycket knepiga känslor det väcker.



Du är bra, glöm inte det!

Kram!

2010-02-23 @ 21:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0