En hårt arbetande kvinna!

Är du min tjej?
-Pappa
Är du pappas tjej?
-Aa

Så löd konversationen mellan Moa och mig nyss, hon har spenderat MYCKET tid med sin pappa de tre senaste dagarna och LITE tid med sin mamma. Moa började på dagis i Måndags, Sebbe har hand om inskolningen. Det går bra, idag gick han därifrån ett par timmar och det hade inte varit några problem. De tycker att Moa är en charmig och bestämd tjej, jag tycker den beskrivningen stämmer in bra på henne.

Jag är en hårt arbetande kvinna!
Det går bra för mig på jobbet, hittills har dagarna gått rätt så fort. Det jag tycker är lite tråkigt/lite "farligt", det är om vardagarna ser likadana ut hela veckan, som i måndags och tisdags...ni vet...upp tidigt på morgonen, äta frukost, göra sig iordning, göra iordning barnen, lämna på dagis/skola, jobba!, hämta barnen, hem och laga mat, äta och plocka undan, bada barnen/alt. leka en liten stund eller själv ta sig tid för en dusch, natta barnen, städa lite hemma, soffan-TV-jag och Sebbe slappar tills det är dags för sängen...nästa dag: samma sak!
Kan bli lite tråkigt i längden, det går an några dagar i rad men jag tror att man får förgylla vardagen då och då, behöver inte vara något stort och avancerat. Ta idag som ett exempel, efter jobbet åkte vi hem och åt middag, sen tog jag med mig barnen och Natta hem till Helena där vi fika, prata och lekte med katterna.
Trevligt för mig, kul för barnen! Ok, Neo kom i säng en timme senare en vanligt, men han ska nog orka upp imorgon ändå. Imorgon efter jobbet och middagen tänkte jag åka iväg och träna, tar med barnen till minisats och hoppas att jag kan få med Sebbe till SATS också. Skulle vi ha något varje dag efter jobbet skulle jag tycka att det blir för stressigt, men att komma iväg vissa dagar är bara härligt. Gäller bara att planera och förbereda träningsväskor middagsinköp och sånt, men det är väl inga problem, planera är ju mitt andranamn!

Jag fick låna en klänning av Helena, om två veckor ska jag nämligen på galamiddag som vi ska ha med jobbet på Värmdö, det blir kul, konferans på dagen, och middag på kvällen, men det blir lugnt, får skjuts hem inte allt för sent och de får nog släppa mig i Jordbro där jag kommer att ta bilen hem så nyktert blir det då.

Jag hade med mig kameran till Helena men glömde ta kort så jag tog kort på min fina kille nu när det var dags att sova.

   

Nu väntar bajsblöja, tvätt som skall vikas och tvätt som skall hängas upp :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0