En kall tisdag!

Vi var ute förut, stod inte ut en timme ens, det var alldeles för kallt. Men vi hann åka ner för backen ett par gånger och ta en macka och dricka oboy. Moa började gnälla sen...och Neo frös och sa att han ville hem...och jag och Helena frös om fötterna. MEN vi har i allafall varit ute ett tag idag.


Helena åker stjärtlapp


Moa, Imra och Annelie står och fryser?


Moa- ledsen då det är alldeles för kallt! På väg hem nu!

Vad gör man en sån här dag då? Vi fikade lite här hemma.
Hade jag inte haft barn hade jag kanske kunna varit nöjd med att bara ligga i soffan o glo på TV, men det känns som att barnen blir uttråkade så hela familjen blir rastlös.
Det är för kallt för att vara ute, badade ihop gjorde barnen igår kväll. Sen är jag lite seg så att jag ORKAR inte baka eller göra trolldeg eller liknande. Latdag! Man märker på Neo hur rastlös han blir, han flyger omkring i vardagsrummet och hoppar runt i soffan. Nu är han hos en kompis, han skulle äta middag där. Hoppas att de leker en massa och har kul. När Neo inte äter här får jag min vilja igenom så vi ska äta min favorit jag Moa och Sebbe, rårakor med bacon! Mmmmmmmmmmmmmmm........

Känns bra att skolan börjar på Torsdag så vi får in lite rutiner igen, med läggtid och luncher osv. Nu har vi gått upp rätt sent på fm och äter sen frukost vilket resulterar i att det inte brukar bli någon ordentlig lunch.
Frågan är vad vi ska göra imorgon? Jag hade velat åka in till Söder och Bläcktornsparken, Neos pulka befinner sig just nu på Söder så då kunde vi åka pulka där. Men inte om det ska vara lika kallt imorgon som det har varit idag!

Kolla in sötkorven då hennes pappa ordnar med såpbubblor;


Nej nu ska jag försöka roa min uttråkade trötta sötkorv Moa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0