En liten gnäll-Fia

Gårdagskvällen var bra till en början, jag gjorde äppelpaj till det blev det självklart kaffe.
Vi kollade på film; "Harry Potter- den flammande bägaren" eller vad den heter. Jag har tidigare aldrig sett en Harry potter film och inte heller läst böckerna, jag vet att det är inte min typ av film...
...ack så fel jag hade, den var ju faktiskt bra!
Kvällen var bra tills jag blev besegrad av en 6-åring! Usch vad arg jag var på Neo igår, han lyssnade inte alls, visade ingen som helst respekt, slutade med att jag BAR in honom på sitt rum och stängde dörren, varpå han var helt tokig och sparkade och bankade på dörren och öppnade den, jag skrek på honom som en galning, jag var så arg så att jag blev tvungen att gå och sätta mig i soffan...åh vad mitt hjärta bankade och tårarna kom. Han gjorde mig så arg, jag hade försökt vara pedagogisk och säga till honom på bra sätt hur många gånger som helst, och han skiter fullständigt i vad man säger till honom, det var då det brast för mig, men det hjälpte tydligen inte att skrika heller...

Jag tyckte att han fortsatte med sitt respektlösa sätt idag och kände att vi kunde behöva en paus från varandra så jag åkte och lämnade honom till sin pappa över dan, han kommer hem sen igen.

Själv åkte jag och träna, jag kände mig riktigt duktig när träningen var avklarad.
Sebbe var hemma med Moa, Sebbe är kass i magen och Moa är fortfarande dålig. Då Sebbe inte orkar göra så mycket annat än att ligga på soffan nu när han mår skit så var det tur att Moa sov nästan hela tiden då jag var och träna.
Hon bara gnäller och vill bli buren.
Hon sitter i mitt knä just nu. Tidigare badade vi tillsammans, hon och jag, då var hon nöjd, hon älskar att bada.
Nu verkar Moa vara trött igen det måste ta på hennes krafter att ha feber i så många dagar och inte äta ordentligt. Vi skulle egentligen få middagsbesök av Sebbes lillasyster idag men med tanke på omständigheterna tar vi det en annan dag.

Nej, nu måte jag försöka lägga Moa...hon är INTE nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0