En liten sjukling





Moa är sjuk, hon är inne på sin fjärde dag med feber.
En kompis frågade förut om man märker på henne att hon har feber, nej, inte direkt svarade jag, bara att hon ser lite dåsig ut ibland. Men jag tar tillbaka det svaret...hon är väldigt kinkig! En liten gnällmaja, men jag förstår henne, hon har feber och hostar mycket plus en massa snor som rinner. En lugn dag idag med är vad det blir.
Jag, Neo och Moa gick till centrum förut för att köpa mer alvedon till Moa. Först kändes det behagligt ute, solen sken, vi hade inge bråttom så Neo lekte lite i snödrivorna. Men sen kände jag hur kallt det blev, det gjorde ont i hela ansiktet för att det var så kallt, inget härligt alls.

För mig och Sebbe handlar det just nu mest om att turas om att ha Moa i knät, mysa, busa, pussas och trösta...
Neo äter djungelvrål som han köpte för sin lördagspeng och leker i sitt rum.
Latmiddag blir det sen; köttbullar och makaroner. Förresten så blev det latlunch också, korv med bröd.
Hoppas vi får en mysig kväll, kanske kan hitta någon bra film på TV? Hoppas att Moa blir bättre snart, mest för hennes egen skull!

Ha en härlig Lördag!


Kommentarer
Postat av: lolla

hejsan

hur går det med sjuklingen?

hoppas hon piggnat på sig lite...tur ni är två som kan dela på tröstandet.

kramar lolla

2010-01-03 @ 12:35:22
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0