God natt!

Idag var det jobb- as usual.
Sen hem för att laga middag, ugnspannkaka. Packade lite (en kartong alltid något) medan maten var i ugnen.
Vek lite tvätt och körde igång en ny maskin. 
Efter middagen åkte hela familjen till Ica Maxi för storhandling, det var tänkt att Neo skulle få leka på deras lilla lekland men det stängde kl 19.00 och vi kom inte dit förrän 19 så han fick vara med och handla han med.
När vi kom hem fick Neo gå och lägga sig på en gång, Sebbe och jag plockade upp varorna och hängde tvätt.
Nu har vi precis sett en film "Boy A" med ett sorgligt slut : -(
Till filmen så blev det kaffe, butterkaka och nya ballerinakladdkaka, jag gillade inte dem.
Att det blev värsta fikat får jag skylla på att vi fira Sebbes namnsdag idag.



Nu har jag precis tvättat håret, klockan är mycket nu, måste gå och lägga mig om jag ska orka upp till jobbet imorgon. På tal om jobbet, f.r.o.m 1:a Februari kommer jag att gå ner i tid på jobbet, jag kommer att minska min arbetstid med två timmar i veckan. Det kommer att göra stor skillnad för mig som skall hämta båda barnen efter jobbet, även om jag bara slutar en halvtimme tidigare vissa dagar så betyder de minuterna mycket en sen eftermiddag. Igår tog jag mig tid till att leka med barnen och spela spel med Neo. Idag har jag inte alls hunnit, men det är ju inte varje dag vi åker och storhandlar! Fast jag känner att jag helst av allt kommer att vilja packa så mycket som möjligt nu såhär sista helgen innan flytten, men jag ska försöka leka med barnen emellanåt också.
Något som verkligen har blivit lidande på senaste tiden, det är hur vårat hem ser ut- smutsigt!
Men det gör inte SÅ mycket.
Nej nu ska jag gå in och pussa på Neo, sen vidare in i vårat sovrum och pussa på Moa och Sebbe.
Moa sover, Sebbe kollar på Navy CIS, jag gillar också det programmet men det är ingen idé för mig att börja titta, jag kommer ändå inte orka hålla mig vaken hela avsnittet.
Nu: God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0