Nåttarö

Redo för bilder? Ok, då kör vi...


I Fredags var vi i Nynäs i god tid innan båten gick, vi hittade en mysig lekpark...

...som låg precis vid hamnen.







Sen blev det dags att åka till Nåttarö med en hel del packning!



Barnen satt INTE! så här snällt på båten hela tiden.


VARMT! Sebbe hade här redan satt upp vårat tält, sen satte han upp Annas och deras tält. De tog en senare båt än oss dit. Så när de kom dit var deras tält på plats!


Småkusinerna sitter och äter russin.




Barnen mot de vuxna i fotboll.

 Själv avstod jag fotbollsspelandet och passade istället barn.


Tillbaka till tälten, även om det fortfarande var varmt på kvällen så var det så jävla mycket mygg! Så man var tvungen att ha långbyxor och långärmat. Här sitter/står Moa hos sin faster Anna.



Började Lördagsmorgonen med BURN!



Neo, Moa, kusin Amanda och kusin Alexandra



Här är vi på väg till en badställe...




Nåttarö handelsbod, tackar för den, där kunde man köpa riktigt kaffe! Nescafé är ju ingen höjdare.


Vi  hittade en sån fin badstrand, åh vad mysigt det var där!




Moa brände sig på Fredagen, så resten av helgen fick hon bada i Neos T-shirt


Sebbe och Christian hyrde kanot.






Neo fick provåka kanoten.

Även Moa ville åka båt.


Här lagas det mat. Kokt färskpotatis, stekt falukorv och stekta köttbullar blev det.




Här är vi på väg till Nåttarö krog, kolla vilken fin kväll det var, en sån härlig solnedgång.
Nu har ju jag fotat med min mobil, så resultatet av bilderna blir sådär...men Sebbe har fotat med sin mobil och Anna fotat med deras systemkamera, av dessa blir det bra bilder! Fast det hjälper förstås inte mig just nu :-)









Ja, det var Nåttarö det, fy fan vilken härlig helg vi har haft!
Vad gillar ni värmen då? Jag tyckte det var OK på Nåttarö, då man sprang omkring i bikini hela dagarna. Och var vid havet och badade för att svalka sig. Hemma är det värre, 26 grader inne OCH ute. Vi öppnar fönster och drar på bordsfläkt och drar på AC...varmt! Jag känner lite såhär; Att man aldrig kan vara nöjd! Det enda man (jag i allafall) vill är att det ska vara soligt och varmt på semestern och ja- nu är det det. Men då tycker jag att det är FÖR varmt...konstiga människa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0