En Tisdagskväll

Vad har hänt sen sist då? Inte så mycket egentligen, jag har jobbat, Moa har börjat på dagis. Jag kände mig som världens sämsta mamma när jag lämnade henne igår morse, på en annan avdelning än den hon brukar vara på, med andra fröknar än dem hon är van vid. In och lämnade henne, efter att hon har varit hemma i tre veckor, kändes inte så shysst, men vad skall man göra då? Jag måste ju jobba, och det hade gått jättebra, hennes favoritfröken kom dit vid 10 också så Moa trivdes. Hennes två bästa kompisar var där de med.
På jobbet är det mycket att göra, men jag kämpar på!

I Söndags var vi och storhandlade, sen hjälpte jag och Madde Natta med att hämta bilar. Efter det åt vi mozarella, tomat och basilika hemma hos Madde, och drack lite kaffe. Trevligt var det! Känns som att jag sällan är social med mina vänner, i allafall inte utan Moa. Kanske tid för en förändring?

Mina planer, de går åt helvete känner jag, ingen idé att planera något.
Igår tänkte vi hyra film, men Sebbe glömde svänga förbi Konsum och hyra filmen så vi sket i det.
I stället satte sig Sebbe och spela och jag städade hemma.
Idag hade jag tänkt träna, men istället åkte vi hem till Anna med familj där vi hämtade lite plantor/blommor från deras trädgård till våran. Det är lite tomt i rabatten på våran gavel, har en vinbärsbuske där och några rosbuskar, men det är rätt så glest mellan dem. Så nu när Anna och dem röjer bort en massa blomster (och deras damm för att istället göra stor gräsmatta som de kan lira fotboll på) så passade vi på att norpa från dem, det blir nog fint!

Sebbe med systerdotter Andrea


Moa och Andrea får åka skottkärra


Anna och Cristian röjer, jag och Sebbe sitter glatt och tittar på :-)

Kolla vad fin himmelen var nyss, alldeles rosa...Timmy; förlåt, jag vet att jag har en skitkamera/mobil kan inte hjälpas.


Nu har jag precis betalat lite räkningar, alltid lika tråkigt.

Imorgon efter jobbet ska vi åka till Farsta och plocka upp Timmy som har fyllt år, äta någonstans. Sen ska grabbarna vidare till Råsunda och kolla på fotboll. Så jag kommer vara hemma själv (bortsett från en sovande Moa då) imorgon kväll, jag tycker alltid att det är lite jobbigt, eller jobbigt och jobbigt är det väl inte- läskigt är nog det rätta ordet. Jag blir så rädd, för att någon ska bryta sig in i huset då.

Nu väntar sängen-god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0