Helgen i bilder

Lördagen i bilder

Moa-baddjuret badar  i Drevviken vid Farstabadet


Moas kusin Andrea gillade att bada hon med.



Neo klättrade hellre




En massa folk var det vid Fartsa badet.
Jag, Moa och Neo var där med Anna och en bit av hennes familj, Sebbe kikade förbi en stund, han hade promenadavstånd dit från "Prippen".


Hemma lagade jag GOD mat, passade på att äta lax när Sebbe inte var hemma, mmmmmmmmmm...


Tokungarna behövde bada efter en varm dag!



Söndagen i bilder

Idag åkte jag, Neo och Moa till Södertälje för att träffa en gymnasiekompis som numer bor i Dublin.
Linné heter hon, jag var lite smart och bestämde Torekällberget som träffpunkt, så vi hade några mysiga timmar där. Jag hade med mig pannkakor till lunch så köpte vi glass efteråt. Kollade på djuren och kikade lite i museum.


Neo kollar in utsikten över Södertälje


Ett stycke Moa och ett stycke väderkvarn




Båda barnen klappade geten


Neo hoppar ner i höet (heter det så?!)


Lite runskrift


Jag är inte så mycket för historia, det är verkligen inte mig grej. Men det var väldigt intressant att kolla in bilder på Södertälje så som det såg ut för längesedan, en del byggnader känner man igen då dessa finns kvar än idag.

Ritning pågår


Ett gammalt flipperspel, i bakgrunden har vi en jukebox

    Moa var rädd, vågade inte möta; gumman -->      



Efter Södertälje åkte vi hem och hämtade en bakiskarl, vidare till Stureby där Sebbes bror med familj bor.
Där blev det lek och stoj och så bjöds det på mycket god middag!



Kusinerna ville bada


Neo läser för Ruffe




Imorgon åker vi till Enskede på morgonen, där skall jag titta på Annas och deras nya hus, sen lämnar jag familjen där, Sebbe har lite målning att fixa där. Själv åker jag hem och gör mig i ordning, ska bli väldigt skönt att få vara alldeles ensam hemma i några timmar innan jag ger mig iväg ner till Nynäs för att träffa Sara.
Sen väntar Erik Hassle på kvällen. Får se vad vi känner för efter det, antingen är vi sega och vill åka hem...eller så vill vi ta en drink inne i stan och kanske svänga våra lurviga, tjaa vi får helt enkelt se vad vi känner för då.
God natt kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0