Måndag, Tisdag...

Jag började blogga igår kväll, sen somnade jag med Moa så nu kör jag på istället. Innan vi drar iväg till badstranden. Idag är första dagen på semestern som jag och Sebbe skall spendera TILLSAMMANS och barnen är förstås med.
 
I Lördags var Sebbe i Farsta på Pripps cup-jag hade barnen.
I Söndags var jag i Södertälje och träffade Linnéa- jag hade barnen.
I Måndags var jag först i Nynäs, sen Gröna Lund- Sebbe hade barnen.
Igår (Tisdag) var Sebbe iväg till sin syster och målade åt dem i nya huset, sen åkte han vidare till sin pappa i Vidja- jag hade barnen.
Vi har träffats lite ändå under dessa dagar, men inte mycket, så idag blir första dagen tillsammans som sagt.
Jag tror att det blir Drevviken. Sen kommer Sebbes pappa och sambo och äter middag här.

Jag var lite arg igår som du ser av tidigare inlägg, känns bättre idag!
Solen skiner, inte ett moln på himlen, stranden med familjen väntar efter frukost.

De senaste två dagarna i bilder, börjar med Måndagen;


Efter frukost körde jag Sebbe, Moa och Neo hem till Annas familjs nya hus. Tog mig en titt på det, tänkte att jag skulle stanna max 30 minuter för sen så ville jag hem och göra mig iordning. Men en halvtimma räckte knappt till husesyn, stort var det, tre våningar, en massa rum och stor fin trädgård i huset som ligger i Gamla Enskede.
Min familj blev kvar där hela dagen då Sebbe målade tre rum.


Jag åkte hem och fick göra mig iordning alldeles ifred. Hög musik var på under tiden!

Dags att dra, hittade ett par cider i kylen som var kvar sen i midsomras.




I Nynäs blev det ännu mer tittande på nytt boende, Saras nya lägenhet, den var jättefin, riktigt fräsch.
Jag blev så avundsjuk på hennes nya soffa, stor och snygg, en sån vill jag också ha...

Vi åt fiskplanka på båten "Freja"


Tog en cider till...


Båten över till Grönan

Innan spelningen tog vi en varsin grogg...och ett glas vatten :-) Det var ju en sån hetta, måste tänka på att dricka en massa vatten.

Erik Hassle på scen, det var jag, Sara och alla fjortistjejer på plats!
Jag är grymt imponerad av Erik, han kan minsann sjunga på RIKTIGT!
Så var han väldigt duktig på att fånga och flörta med publiken, tror inte att det fanns en enda tjej på plats som inte kände att "han sjöng bara för mig".
När han hade spelat klart tog vi en varsin cider på Kryddhyllan, men sen blev det hemgång för oss tanter.



Tisdag;

Jag bestämde att vi skulle hålla oss hemma, jag, Neo och Moa så vi började iaf dagen så.

Det blev till att fylla poolen.




Moa fick badsällskap av Neo och Semmi.

Sen tog vi en promenad till VH centrum, handlade bla varsin glass. Mötte upp Helena.

Vi gjorde lite våfflor till lunch, drack lite kaffe-tog det lugnt!


På kvällen, efter middagen- som bestod av favorit i repris med lax och grönsker/rotfrukter i ugn- åkte vi till Sebbes pappa i Vidja där Sebbe och hans syskon var.

Moa går här med Liam som är Sebbes halvsysters halvbrors son :-)
Sebbe med syskon är inte så fjantiga som jag och ska hålla på och säga "halvsyster" osv...bara jag som krånglar till det.

Det är så härligt och ha trädgård tycker jag, även om jag inte är så värst bra på att "vara med trädgård".
Nu börjar vinbären mogna;


Och lite olika rosbuskar har vi på tomten, så fina så;




Nu ska jag gå ner och äta frukost med familjen, Ha en härlig Onsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0