Tomt

Precis som rubriken säger så är det lite tomt här hemma. Bara jag och Sebbe i huset. Neo är hos sin pappa och Moa har vi varit och lämnat till hennes faster. En barnledig kväll är vad vi kommer att ha.
Men snart är det inte så tomt längre, om ungefär en timme kommer det lite folk hit på inflyttningsfest. Inte så många blir vi, men nära kära vänner, det blir trevligt.
Den har dagen har mest handlat om förberedelser. Vi vaknade vid 6-tiden, eller egentligen var det Moa som vaknade då!!! Kort därefter gick vi upp och åt frukost och satte sen igång och städa. Klockan 10 var vi i Handen och storhandlade på systembolaget. Polisen hade körkorts- och nykterhetskontroll i parkeringshuset i Handen. Så idag fick jag för första gången sen jag tog körkort (har haft det i 6,5 år) träffa farbror polisen och blåsa. Jag brukar alltid bli så nervös när jag ser polisen, fast jag är helt oskyldig till något som helst brott. Men idag hann jag inte bli nervös- skönt! För jag har ju inget att vara nervös för.
På vägen hem tog vi Matbutiken i VH och handlade en massa onyttigt såsom chips och dip, men även vindruvor, physsalis, rädisor och minismå clementiner! Det måste ju finnas lite nyttigare alternativ till snacks.

Sebbe han har kopplat in surroundsystemet från spelrummet ner till vardagsrummet där vi kommer låta våran spellista gå hela kvällen. Nu ska vi snart göra bål och tända marshaller m.m.
Jag önskar er alla en härlig Lördagskväll! Jag kommer att tänka på er som inte kunde komma ikväll, men ni är välkomna en annan dag. Så snart snön försvinner och man kan börja sitta ute så kommer det helt klart att bli grillkvällar hemma hos oss!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

En omtänksammare vän får man ju leta efter! <3 Tack för en fantastisk kväll!

2010-03-14 @ 00:42:37
URL: http://nathaliiefolkeryd.blogg.se/
Postat av: Malin

Så tråkigt att vi inte kunde komma! Vi är så nyfikna på hur ni har det och det skulle varit super trevligt att träffas utan barn också!! Men men.. vi kommer gärna över när det lugnat ner sig lite här hemma... Thomas fyller 30ÅR på Onsdag så det har redan börjat överraskas här.... och förberedningen är i fullfart!



Kram på dig Millan!!

2010-03-14 @ 11:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0