Solen skiner

Åh vad härligt det är nu när solen har börjat visa sig. Man blir på så bra humör kan jag tycka.
Häromdagen, i Måndags var jag och Moa hemma, förskolan hade stängt. Det var helt rätt dag att vara lediga på! Vi var ute på baksidan i säkert två timmar, Moa lekte och jag solade. Det var nästan 20 grader i solen.
Hela måndagen kände jag vart väldigt lyckad. Det började med att jag gick upp lite tidigare än vad jag faktiskt behövde, det gjorde att jag hann med en hel del på morgonen, det bästa var att vi inte behövde stressa i oss frukosten, jag och barnen. När det var dags att gå och lämna Neo i skolan sken solen och vi var ute i god tid, ingen stress och alla var på bra humör! Moa och jag gick en sväng förbi affären, sen kom Annelie och Disa och fika och spana in vårat nya boende. På eftermiddagen var Helena hos oss och stannade även på middagen som då bestod av lasagne. På kvällen åkte jag iväg och träna. På tal om träna så hade jag velat träna idag, men det har jag inte hunnit för idag åkte jag till Värmdö och köpte en jättefin säng till Moa. Den ligger halvt nermonterad i hallen där nere, kanske Sebbe bygger ihop den imorgon. Hur som helst måste jag åka till IKEA och köpa en madrass till sängen, eller två madrasser, det är nämligen en loftsäng så under kan man ha en myshörna (behövs en massa kuddar och sånt dit)!
Jaja, IKEA får bli av i helgen tror jag. Och träna skall jag försöka göra imorgon kväll.

Just nu har jag huvudvärk, det har varit en stressig dag. Jag har endast jobbat till 15.30 idag, onsdagar slutar jag så tidigt, mycket att göra på jobbet och jag känner inte riktigt att jag hinner med att göra allt jag behöver/vill göra på jobbet. Men det brukar gå i perioder, lite olika från dag till dag också, men den här veckan känns lite stressig jobbmässigt. På lunchen idag var jag på utvecklingssamtal för Neo, de sa inte direkt något nytt...
...han är duktig! Väldigt duktig i svenska, att läsa osv så där behöver han utmanas, få lite svårare uppgifter. Det han behöver träna på är att sitta still och lyssna-nehej!? Jag tjatar dagligen på honom att han måste lära sig att LYSSNA! Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig bredvid min karl (som somnade när han nattade Moa och orkade sen inte gå upp igen) för att sova. 

Här kommer kort från våran lediga dag i Måndags;








Ser ni? Det börjar växa grönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0