Flera dagars sysslor

Kära vänner! Det har varit hektiskt den senaste tiden tycker jag. Stressen började i Onsdags, alltså för nästan en vecka sedan, och den har inte gett med sig ännu.
Den (stressen) är inte världsjobbig, den är kontrollerbar så det är tur.
Men det är mycket på jobbet just nu, sen ska man hem och försöka få ihop vardagen, träningen tar ju lite tid från mig. Men det funkar, jag vill ju träna och bli av med lite mage.
Jga var inne på mitt gamla jobb i Lördags, en av mina gamla kollegor tittade och kände på min mage och frågade om jag är gravid...nej, svarade jag, det är jag inte, jag är bara tjock, det är därför jag måste träna!

I Fredags direkt efter jobbet åkte jag och träna. Hem efter det för att hämta upp Sebbe och Moa, till Elgiganten och köpte Wii spelkonsoll (som jag har spelat lite på i helgen och fick träningsvärk i armen på en gång!). Sen mötte vi upp Anders, Jamina och Rufus och handlade middag, middagen åt vi hemma hos oss.

Kusinerna Rufus och Moa i mataffären;



**********************************************************************************************
I Lördags åkte vi till Haninge centrum, där fyndade jag bla 4 tröjor på BikBok för 180:- sammanlagt!
Sen körde jag Neo till bowlingkalas i Brandbergen. Vidare hem för att äta lunch. Sen var det dags att hämta Neo på kalaset, därifrån åkte jag och Neo till IKEA för att handla saker till Moas säng, sängkläder till Neo och stearinljus såklart!
På Lördagskvällen blev det sängfix, Wii-spelande och sen såg jag och Sebbe på "Benjamin Buttons otroliga liv". Den natten sov Neo och Moa i samma säng, nere i Moas myshörna. De är så gulliga mina barn, speciellt när de är så snälla mot varandra och man klart och tydligt ser syskonkärleken mellan dem.



   

Det är inte riktigt klart i Moas rum, jag och Sebbe håller på att sy tyg som skall hänga för myshörnan.
Hyllan med nya servisen på och hennes möbler skall målas vita, kanske hinner fixa med det i helgen.
En fullproppad bil blev det iaf på IKEA.



*********************************************************************************************

Igår var det Söndag, då körde jag och hämtade Neo på maskeradkalas, jag var och träna, jag körde hem Neos kompis som var här ett tag, Natta och Robin kom förbi en sväng innan de lämnade kalla landet Sverige för något varmare Thailand.
*********************************************************************************************

Idag har det varit jobb! Sen hem för middag som idag blev makaronipudding, även Timmy (Sebbes bror) åt här. Efter maten åkte jag och Neo och storhandla. Timmy, Sebbe och Moa fick vara kvar hemma, de har kollat på fotboll på TV. Nu ligger båda barnen och sover och snart gör även deras väldigt trötta mamma det. Mamman som satte sig vid datorn för att betala räkningar och som efter att ha gjort det tänkte passa på att blogga. Jag gillar att blogga, det är roligt, tyvärr hinner jag inte det lika ofta som jag önskar, gäller ju att prioritera lite.
Imorgon slutar jag sent, 17.15 som alltid på tisdagar då vi har tisdagsmöten. Om jag orkar tänker jag åka och träna imorgon kväll.

Ha en härlig påskvecka!


Kommentarer
Postat av: Petra

Glad påsk till hela familjen!!

2010-03-31 @ 11:09:14
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0