Ögongojs!

Idag är jag hemma med Moa som har ögoninflammation. Hon såg ut som en alien imorse när ena ögat var igenklibbat med gult gojs. Nu ser det inte lika illa ut.
Solen skiner på oss idag, inte ett enda moln på himlen, det är härligt!
Moa och jag har varit ute i parken, på altanen och cyklat till Ica.
Jag har slitit bort lite murgröna på baksidan, jag tycker att det är fint, men inte som det växte här bak. Cyklarna fastnade ju i det. Jag satt ute och åt lunch, så härligt. När Moa somnade gick jag ut och satte mig i solen igen, men med endast klänning på så blir det lite kallt när det blåser. Här ser ni Moa som sover med sina bästisar (som hon lekt massor med idag); Nallen och Dockan.



Senare idag vid 16-tiden när vi ska hämta Neo så kikar vi in på skolan, fritids har öppet hus idag.

*********************************************************************************************


Här har vi söta Andrea! Hon fyllde 1 år igår, då var vi där och blev bjudna på middag och tårta.
Det var så härligt att åka dit direkt efter jobbet och vara social. Lite annat än den annars rätt så trista vardagen. Anna hade gjort en så god lasagne med en massa nyttigheter i, bla gröna linser.

Nu ska jag gå ut och rensa lite ogräs! Sen förbereda maten som idag blir makaronipudding.
Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: lolla

hejsan

vi hade åxå öppet hus på fritids igår, men det var inte så många föräldrar som fikade många hade bråttomt hem...

Ute möblerna du kollar på var riktigt fina och ett bra pris. Jag håller på att måla om våra utemöbler från furu till svart blir faktiskt skit snyggt.

ha en fin långhelg!

kram lolla

2010-05-12 @ 22:00:40
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0