Söndag idag

Idag är Sebbe magsjuk och spyr-blä!
Moa har fortfarande ögoninflammation, eller ja senast imorse hade hon gojs i ögonen, hon ligger just nu och sover (och hostar) i vagnen får se hur ögonen ser ut när hon vaknat. Så om det blir jobb för mig och Sebbe imorgon det vet jag inte, får se hur alla mår. Jag mår jätteskumt, på dagarna är det OK men på kvällen får jag huvudvärk och känner mig helt sänkt...har varit så sen i fredags. Just nu är jag bara lite krasslig i halsen...Jag skulle ha åkt och tränat i fredags efter jobbet, jag åkte till ÖB, sen fick jag sån huvudvärk så att jag åkte hem istället för till gymet. Som middagsgäst i Fredags var Eddie, Sebbes bror här, vi lagade egna hamburgare.

Igår (Lördag) tog jag och Moa en sväng till Farsta centrum, jag behövde har orangeaktiga blommor att ha i håret på bröllopet, klänningen jag skall ha på mig är åt det orangea hållet, måste ju matcha! Har varit svårt att hitta något hårspänne eller liknande i den färgen, men jag hittade små blommor inne på panduro, smart va? Annas och Christians bröllop är snart, på Lördag!, det ska bli jättekul! Förutom Farsta så blev det en hel del ute igår, det var ju 20-30 grader ute! 34 grader i solen, Sebbe tyckte det var för varmt för att ligga och sola på baksidan, men jag pressa! När det var dags för middag så grillade vi fläskytterfilé.

Idag har jag åkt iväg med 2 kartonger och tre sopsäckar fyllda med jord, ogräs och löv till tippen i Jordbro.
Fortfarande har vi tre kartonger och två säckar kvar med jord/ogräs vi måste åka iväg med, jag hann inte ta det idag, tippen stängde 15.30. Jag och Moa har även varit ute och cyklat och varit på promenad med Madde. Närsomhelst kommer Neo hem efter att ha varit hos sin pappa sen i onsdags. Det blir härligt att honom hemma igen. Nu kommer han! Ska gå ner och hälsa, sen fortsätter jag med inlägget med en massa foton.


Kolla vilken min jag kan göra!


Det var roligt!


Var är Moa?


Tittut!




Moa tar hand om dockan.


Solar!


Mmmm.....


Gungar i lekparken


Lekstugan


I den stora vita krukan har jag planterat basilika som idag har börjat växa lite, den mindre vita krukan är det dill i. I rabatten bakom har vi jorgubbar, gräslök och persilja, men än så länge är det mest jord man ser...


Just det, Moa och jag var i Handen i förmiddags och bytte hennes skor, Sebbe köpte Pumagympaskor till henne för mindre än en månad sen, som nu har gått sönder, så vi bytte från dem till dessa adidas-gympaskor.

Nu ska jag och Neo spela Fia med knuff. Ha en fortsatt härlig Söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0