Pepparkaksbak?

Vill du veta vem världens mest trotsiga 2-åring är? Ok, redo?
Här kommer hon, världens mest busiga, underbara och trotsiga Moa;



Jo, för att det är precis så det är just nu. Hon är så envis och trotsig så att jag blir alldeles vansinnig på henne!!!
Samtidigt är hon i den allra allra charmigaste åldern/fasen just nu, hon säger så mycket roliga, gulliga saker. Och tur är väl det, så det inte bara är elände just nu.

På bilden ovanför sitter hon med "kolaffen", jag har precis fått göra två tofsar på henne. Hon ser så stor ut när man har gjort något med hennes hår.



Igår (fredag), var jag och handlade pulka och stjärtlapp på lunchen. Så direkt när jag kom hem från jobbet gick vi till en kulle i närheten av vårat hus och åkte lite pulka. Man märkte att det var mycket uppskattat av Neo.
Han var så uppspelt och lyckades inte prata i normal ton utan skulle skrika ut allt han sa istället.
Moa skrattade och gillade det här med att åka pulka, till en början, sen blev det för kallt för henne.
Måste köpa en bättre mössa som går ner på kinderna, jag själv fick ont på hela kinderna för det var så kallt.
Men vi hann vara ute ett alldeles lagom tag, innan vi gick in och värmde oss.

Neo vill inte vara med på kort.

Här hann jag ta ett kort på Neo är han gör en snöängel.


Vi har satt igång med julpyntet en aning.
En stjärna i vardagsrumsfönstret, och fönstret ovanför är Neos.


När jag kom hem från jobbet hade Sebbe -förutom att städat hela nedervåningen även satt upp slingan med istappar på framsidan. Och en annan slinga på baksidan runt balkongräcket.

Till middag igår blev det china/thaimat. Jag var i Västerhaninge centrum och handlade på ChinaThaigarden.
Efter middagen spelade vi Yatzy. Sebbe vann, som vanligt när det gäller spel. Eller Sebbe OCH Moa, för hon var i hans lag :-)
På kvällen blev det Idol och Linnea åkte ut :-(  Hon är ju duktig. Jag tror inte att jag skulle köpa en skiva med henne, för det är inte min musiksmak men hon har en grym talang!

****************************************************************************************
****************************************************************************************

Idag har jag och Sebbe varit på trafikskolan här i VH i tre timmar och gått introutbildningen så att han kan övningsköra med mig, nu väntar vi bara på tillstånden. Sen ska vi ge oss ut, till en början i Jordbro industriområde. Sebbes snälla syster Anna var här och var barnvakt. Lilla kusin Andrea var också med.
På eftermiddagen åkte jag till IcaMaxi och storhandla...tror du jag var ensam där?
Lördag, löningshelg...massor av folk! Usch!
Handlade årets fyra första julklappar där. Och en massa mat förstås. Och lite smink, inget roligt smink, bara nödvändigheter, såsom en ny rouge och foundation.


Vi har bakat pepparkakor på kvällen. Vågar man kalla det för att ha bakat?
Färdig pepparkaksdeg och färdig kristyr på tub, inte så mycket till bak va?
Imorgon däremot, då blir det till att baka- på riktigt.
Lussebullar står på agendan då.
Utöver det händer det inte så mycket annat imorgon, förutom lite adventsfika.



Glöm nu inte att tända första ljuset imorgon!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0