Söndagsbloggerska?

Fick en liten present en dag;

AIK-stringtrosor från Sebbe till mig.
 

*******************************************************************************************


Jag var och kollade på Erik Hassle med ett par av mina kollegor. Det var en rolig kväll, som innehöll god middag, goda drinkar, trevligt sällskap och till slut- bra musik av en bra kille med bra röst!



Farsta centrum en dag...Moa med kusin Andrea


Mina underbara filurer som somnat i våran säng.


Moa har fått en likadan tatuering som sin pappa, t.o.m på samma ställe sitter den.



När jag var i Farsta kollade jag in den här overallen, tror den kostade över 700:-
Det har öppnat en second-hand här i VH, jag köpte overallen där för 65:-
Hon kommer ändå bara använda den en säsong, så varför inte?


Igår kom min jobbarkompis dotter hit, som vi var barnvakt åt. Under de fem första minuterna hon var här hann Moa slå henne två gånger. Det gick inte att lämna dem utan uppsikt. Moa var INTE snäll mot henne.
Men idag, när vi var och shoppade lite vid port 73 i Haninge så var de kompisar, då gick de och höll varandra i handen.


Moa somnade ståendes idag, lite halvudda. Inte bara det, hon hade precis bajsat också.
Sova ståendes med bajs i blöjan, antar att hon var rätt så trött :-)


Efter middagen idag åkte vi hem till Sebbes bror och hans familj som bor i Stureby.
DRack lite kaffe och lekte. Här sitter Moa med kusin Rufus och leker med lera.


På väg hem från Stureby åkte vi och tände ljus på Skogskyrkogården. Det var riktigt maffigt med alla ljus i oändlighet där. Fast jag tycker att det är lite skumt att man kan köra bil inne på en kyrkogård...


JULEN är här

Jag hade lyckats koppla bort julafton ett tag. Men kom att tänka på det idag igen, usch, gillar den inte.
Mest för att det inte är givet vart vi skall vara på julafton. Det är ju alltid "bara vi", våran lilla familj, vi fyra.
Det är inte helt fel det, många har inte ens det, en del har ingen-absolut ingen.
Så jag har ingen rätt att klaga.
Men jag kan inte låta bli att tycka det känns lite tråkigt.
 På julen skall man samlas några stycken, ett gäng, den närmsta familjen...

Men Sebbes mamma gick bort i år.
Sebbes pappa träffar vi inte på självaste julafton, utan på juldagen eller annandagen.
Min mamma har jag ingen kontakt med.
Min pappa har jag inte den kontakten med så att vi kan fira jul tillsammans.

Alltså, jag gillar julen, det är mysigt. Men just självaste julafton känns som att jag vill hoppa, jag blir lite sorgsen när jag tänker på den.
Den känner jag någonstans att jag vill fira tillsammans med någon av mina föräldrar.
Men jag är ju vuxen, hur länge ska jag känna så?
Jag har ju min egna familj nu.

Kanske dags att skapa sig en egen jul?
Sina egna traditioner?
Jag, Sebbe, Neo och Moa.
Kan inte "snylta" på alla andra. Och vara på olika ställen för varje år.
Förra julen var vi i Eskilstuna med Sebbes syster och hennes familj.
Julen innan var vi hemma hos Sebbes bror med en massa folk.
Det har varit jättelyckat och jättetrevligt, men det blir lite fel.
Så i år antar jag att vi blir hemma, vi fyra och gör det till en mysig dag!


Kommentarer
Postat av: Therese

Julen kan verkligen vara ångest fylld... Ett tips: Gör som vi var bara hemma o de som vill får komma till er... Så har vi gjort nu några år och kan säga att barnen älskar det... Och gör den till eran dag.. Ingenting e fel på julen, och man har rätt att känna sig liten vid jul...;)



Kramar till dig!!

2010-11-10 @ 09:54:41
Postat av: Millan

Tack så mycket. Ja, vi gör nog så, vi håller oss hemma och gör julafton så mysig vi kan, det blir nog bra. Är det snö ute går vi kanske ut en timme och leker i snön, så barnen får göra sig av med lite energi.

2010-11-10 @ 18:13:20
URL: http://mullsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0