Kalasande

Neo har fyllt år. Hela 7 år. Jag tycker just nu att han, ena stunden kan vara för jävla jobbig, lyssnar inte alls. Jag blir så less så till slut skriker jag på honom, har inget tålamod. Det spelar liksom ingen roll vad man säger till honom, han vägrar lyssna. Han och Moa slogs tidigare, han tröttnade på att hon slog honom hela tiden och bestämde sig för att ge igen. Jag längtade tills dess att barnen skulle somna så jag får lite lugn och ro.
När bråket var avklarat badade jag och barnen bubbelbad med badskum. Vi sjöng, de asgarvade när jag körde igång bubblet och de höll sams, då är de så himla underbara!
Neo ställde en fråga som löd; "Varför blev du och pappa av med varandra?"
Så försökte jag berätta och förklara så gott jag kunde på ett bra sätt som också är lätt att förstå.
Sa något i stil med att "vi kom inte överens, vi tyckte olika om många saker".
Då kommer nästa fråga, då vill han ha reda på vad det kunde vara för saker, jag försökte slingra mig men det gick inte. "Ge mig ett exempel på vad du tyckte som inte pappa tyckte, och sen vad han tyckte som inte du tyckte"......han är ju för underbar min son.

Här kommer lite kort på födelsedagsbarnet bla;

 
Neo och Sebbe bygger lite lego samma kväll som han fyller år.
Han fick lego av Anna med familj, Anna och Andrea var här och firade Neo med oss i Torsdags. Vi åt tacos och fikade sedan. Av oss fick Neo en mobiltelefon och refill till kontantkortet. Samt långkallingar, en gubbe, presentkort på bio och presentkort på Mc´Donald´s.


Princesskorv!


Neos (maskerad)kalas i går;

Hela havet stormar, bara bröderna kvar i leken.
                  


Dansstopp.


Hela grabbgänget i Neos säng.


Gillar man inte tårta är det tur att det finns glass.




Det var ett jättelyckat kalas med en massa spring och skrik...fika och fiskdamm...



Idag var jag på jobbets gym och tränade, jag var så uttråkad! I morse åkte jag och släppte Sebbe på Handens akutmottagning, det har hänt något med hans rygg, men det är under kontroll nu.
Moa och jag åkte under tiden till port 73 i Haninge och köpte strumpor till mig och byxor till Neo från Kappahl, passade på när de har 30% i öppningserbjudande. Sen åkte vi hem och åt lunch, jag gjorde rårakor till mig själv. Så himla gott! Men sen- bara tanken på att det är en hel Söndag kvar, en Söndag med regn och inga pengar på kontot...fy vad värdelöst. Så jag kom iaf iväg och tränade, det känns bra. Hoppas jag kan fortsätta med det nu, komma iväg 2-3 ggr i veckan. Håller tummarna för mig själv.

Ha nu en underbar Söndagskväll!


Kommentarer
Postat av: Petra

Vist växer de upp fort. Känns som igå Julia skulle börja skolan och nu går hon i 3:an

2010-10-27 @ 18:53:32
URL: http://www.misspetra.se
Postat av: lolla

hejsan

jaa de kan vara rätt påfrestande ibland de små liven...men så i nästa stund är e helt underbara :))

tråkigt väder har vi åxå.men fick trevligt besök igår så tiden drog iväg ändå

ha det gott

lolla

2010-11-01 @ 06:31:38
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0