Dop

En lugn helg är det som pågår just nu.
Igår åt Helena middag med oss (mig, Sebbe och Moa. Neo är hos sin pappa).
På kvällen var det "Idol".
Sebbe fick ett ryck och bakade kladdkaka igår så kaffe och kladdkaka framför TV:n blev det.

Idag var det dop i Stallarholmen, har aldrig varit där tidigare men GPS:en guidade oss. Det är min brors dotter Hilma, 3 månader, som skulle döpas.
 Stallarholmen (utanför Strängnäs) såg fint ut med vattnet och båtarna där. Det tog 1,5 timme att köra dit. Så 3 timmars bilresa sammanlagt idag för Hilmas dop. Det var det värt, hon är så söt så, lugn var hon i kyrkan men sen blev hon trött och lite grinig, måste vara konstigt för henne med så mycket folk runt omkring sig.
 Efter dopet i kyrkan så var det fika hemma hos Jessicas (Hilmas mamma) föräldrar som bor i närheten av kyrkan. Lite konstigt att träffa min mamma kanske, men det funkade, vi hälsar på varandra men inte så mycket mer än så. Det känns OK.

Fina bror, fina Jessica, fina Hilma. Tyvärr ingen bra kvalité på fotot då jag tagit det med min j-la mobil.
Måste spara ihop några tusenlappar till en vettig kamera...

Vi har hyrt "Snabba cash" så den skall jag och Sebbe kolla på snart.
Till det; popcorn och Coca-Cola. Ska nog dra iväg och träna imorgon, det behövs med tanke på hur mycket onyttigt jag ätit den här helgen. Rösta skall vi också göra imorgon. Utöver det- inga direkta planer.
Hoppas det har regnat klart för den här hösten snart. Jag vill cykla till och från jobbet. Samt gå på ordentliga lunchpromenader. Det börjar bli kallt ute nu, det märker man rätt så tydligt här, kallt har det blivit hemma hos oss, duntofflor på och värmeljus tända!

Fördelen med hösten då det blir mörkt och kallt (och regnigt!) är att det blir mysigt med värmeljus tända hemma.

Fortsatt trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0