En hotellnatt...

Vilken underbar helg det har varit. I Fredags åt vi tacos till middag, direkt efter middagen åkte vi till skogen och letade svamp. Det var jättehärligt, barnen verkade gilla att trippa omkring i skogen, okej Moa lessnade efter ett tag, det var lite svårt för henne att gå där det var så ojämt underlag.
Vi var inte ute så länge, en timme kanske, vi hittade endast några höstkantareller och en endaste liten vanlig bebiskantarell. Men det gör inte så mycket, det var skoj att komma ut lite i friska luften.
I Fredags kväll var det "Idol", till det popcorn och Coca-Cola.
Moa experimenterade lite genom att stoppa upp en popcornkärna i näsan. Hon kunde inte sluta nysa!
Hon försökte pilla ut kärnan men det enda det resulterade i var att hon tryckte upp den ännu längre.
Jag fick lite smått panik och började tjata på Sebbe om att vi var tvungna att åka in till akuten.
Inte precis det man vill roa sig med en Fredagskväll men vad gör man?
Men Sebbe tog till början, en pincett och försökte få ut kärnan, insåg att det inte skulle funka.
Så han hittade en bättre mojäng, det sitter som en slags nagelfil på såna här nagelknipsare, den lirkade han ut kärnan med. Så himla skönt när det var avklarat!
Anledningen till att jag började prata om akuten var för att när Neo för kanske 2 år sedan stoppade upp en pärla i näsan och jag ringde sjukvårdsupplysningen för tips på hur jag enklast plockar ut den från näsan, då lät sjukrådgivaren jag pratade med i telefonen alldeles upprörd och förklarade hur viktigt det var att vi åker in PÅ EN GÅNG, och åk inte själv, en måste hela tiden ha uppsikt över Neo med pärla i näsan!
Den gången åkte Neos pappa in med honom, doktorn hade som en slags tång han plockade ut pärlan med, och la den i burken med pärlor och liknande som han plockat ut från andra barns näsborrar!

Igår morse var vi och storhandla.
På eftermiddagen åkte vi och lämnade Moa till sin faster.
Jag och Sebbe åkte vidare till Söder, kommunalt, bilen lämnade vi hos barnvakten.
Vi tog en promenad från Enskede till Gullmarsplan därifrån åkte vi tunnelbanan till Skanstull.
Vi gick längs Götgatan och letade matställe, vi hamnade på "MEST bar och kök".
Jag tyckte maten var helt OK, dock sjönk betyget på dem drastiskt då servitrisen var helt värdelös!
Vi åt varsin förrätt, varsin varmrätt och delade på en efterrätt. Tog en kaffedrink till efterrätten.
Sen var det dags för "Blue man group" på Göta Lejon.
Det var häftigt, roligt, annorlunda och underhållande!
När showen var slut bestämde vi oss för att gå vidare och sätta oss och ta en drink någonstans, vi gick mot Clarion hotell, där tyckte Sebbe vi skulle gå in och sätta oss, jag protesterade inte. Jag fattade ingenting...
...för väl där inne går Sebbe mot receptionen...han hade bokat en hotellnatt för oss! Så häftigt för jag hade inte misstänkt någonting, vilken överraskning!
Vi beställde ett par drinkar där vi satt i baren på hotellet.
Det var stora fönster istället för väggar så att man kunde se ut till Globen.
Ett live-band var där och spelade, det var mysigt!
Det bästa av allt med att sova på hotell, det måste ju vara hotellfrukosten!
Dock åt jag alldeles för mycket så att jag mådde illa efteråt.
Vi checkade ut strax efter 10, tog tunnelbanan till Gullmars, promenerade hem till Anna (barnvakten).

Vi hämtade Moa, åkte vidare hem till Anders (Sebbes bror) med familj, fikade och lekte.

Hämtade Neo hemma hos sin pappa i Tungelsta, sen hem och städa!
Har kämpat lite med den eviga tvätten. Vi har även dammsugit och skurat, så nu är det rätt så rent här hemma...en dag eller så iaf. Räkningar har vi betalat också...deprimerande!


Man fick inte fota inne under pågående show, passade på att fota en "blue man" utanför.


En mysig säng!


Live-musik, trevligt sällskap och en drink en barnledig kväll...inte helt fel!

Nu ska vi laga lite enchiladas. Imorgon ser jag fram emot en ny arbetsvecka.
Samt "27CLUB" på Maximteatern med Sebbe på kvällen.


Kommentarer
Postat av: Petra

ÅÅ vilken underbar överaskning,,

2010-09-29 @ 21:09:32
URL: http://misspetra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0