En härlig kalashelg!

Jag vet att jag är tråkig, dåligt med blogginlägg den senaste tiden. Jag har helt enkelt bortprioriterat min stackars blogg, jag säger inte att det kommer att bli någon ändring på det men nu gör jag iaf ett inlägg.
Jag har varit på väg att skriva ett par gånger tidigare, fört över foton från mobilen till datorn...
...blivit less på vilka usla kort det blir på mobilen, bestämt mig för att inte skriva ett inlägg då.
Men det här blir ett inlägg utan bilder. Endast text.

Jag har haft en härlig helg. I Torsdags fyllde min Moa 2 år, stora tjejen. Efter middag, fika och paketöppning så bakade jag och Sebbe bullar. Fredagskvällen handlade också om bakning, två olika kakor blev det då.
Igår (Lördag) ställde vi klockan så att vi gick upp i tid, städade och gjorde tårtor. Klockan 14 var det kalas, vi hade ställt fram långborden, vi var nog en 30 stycken här. Det blev jättelyckat Moas kalas! Vi sjöng för henne, hon blåste ut ljusen på tårtorna, fikat gick åt (det gillar jag!). Moa fick så många bra saker.
Hon fick massa tuffa kläder, fingerfärg, hårsnoddar, skor, mockasiner, dockor med tillbehör, "rit-tjosanmojsan", fe-klänning och "fe-spö", böcker, sparbössa...
Trots att vi hade lyckas få henne att sova middag på förmiddagen innan gästerna kom så var hon helt slut när gästerna hade gått hem. 18.15 stupade hon.


På kvällen drog jag till O´Learys i Handen, jag, Madde, Lisen och Helena satt och prata, drack lite och hade trevligt. Sen blev vi danssugna så vi drog ner en våning till dansgolvet och var kvar tills de stängde vid 02.00
Jag drack totalt 5 cider/bacardi breezer, vilket inte jag tycker är så farligt, men ändå så har jag varit helt förstörd idag, så bakis! Det är ingen idé för mig att dricka, det är inte värt att må som jag har gjort denna dag. Fast det var värst i morse, blev lite bättre senare fram på dan´.
Idag har jag träffat min halvsyster för andra gången i mitt liv. Jag träffade henne när hon var ca 2 år, nu är hon 19 år. Hon kom hit med bl.a pappa (som jag inte träffat på två år tror jag....). Men det kändes bra, det var trevligt, vi fikade, pratade lite, de spanade in vårat hus. Det har ju varit så skönt väder idag så vi satt ute på baksidan, i solen. När de besökande hade dragit tog jag, Sebbe och Moa en promenad, gick runt i Västerhaninge, det var mysigt, blir alldeles för sällan.

Jag ångrar mig, här kommer en bild ändå. En alldeles nykläckt Moabebis;

Söt? Det vet jag inte riktigt på den här bilden, men jag gillar kortet som är taget precis när hon är nyfödd!
Två år sedan...


Kommentarer
Postat av: lolla

halloj

jasså du var ute och svängde dina lurviga!!!!kul kul men dagen efter är INTE kul.....jag är som du dricker bara lite men mår helkass ändå dagen efter blääää.

nu ska här bli jobb idag igen

kram lolla

2010-09-06 @ 06:32:21
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0