Projekt: Neos rum

Jag började denna Fredagsmorgon med en promenad till jobbet.
Termometern visade 1,8 +grader så det var skönt att gå, lite varmt blev det, men hellre det än att man skall frysa. Tänk sen när det är ljust ute på morgonen, vad pigg man borde känna sig då.
Det är något jag längtar efter, ljusa dagar...vårsol...




På lunchen blev det promenad med stavar. Men tro dock inte på allt ni ser, den här bilden är fejkad.
Björn vägrade gå med stavar, det var bara jag och Sara som gjorde det.



Till lunch idag åt jag sallad. Sallad för andra dagen denna vecka! Jag känner mig stolt.
Jag har t.o.m kunnat hålla mig undan alla godsaker på kvällarna. Det enda onyttiga jag ätit är kakan till Fredagsfikat idag. Får se hur helgen blir, helgerna är svårare att hålla sig till vettig mat tycker jag.



När jag kom hem var där en arbetande karl, min karl!
Projekt: Neos rum.
Uppdrag, riva ner vita (fula) stuckaturtapeter, måla väggarna (fint) vita...kan hända att det blir en fondvägg.
Sebbe har gjort/gör/kommer att göra det mesta, men jag har målat lite. Kul att måla även om det är frustrerande då det inte går lika smidigt för mig som det gör för Sebbe,
men det finns ju förklarliga skäl till varför det är på det viset.

...så från vitt till vitt :-)



Alldeles nyss tog "Let´s dance" slut. Jag har kollat på det, eller rättare sagt FÖRSÖKT kolla och lyssna.
Det är inte så lätt med en bråkig Moa som hela tiden skall slå sin storebror.
Men nu har Neo somnat i våran säng, Moa håller sig vaken och lär göra det tills vi går och lägger oss.
Till min karl har jag precis gjort en grogg;


Imorgon blir en rolig Lördag. Jag och grabbarna;
Son, lillebror*2 på Cosmonovas "Dinosaurier 3d".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0