Tidsbrist

Tidsbrist är det som råder. Jag gillar att blogga. Jag gillar att fota lite halvt ointressanta saker för att sedan lägga upp dessa kort på min blogg.
Men den senaste tiden har livet handlat om jobb och träning och inte så mycket annat.
Jag har tränat massor, känns helt underbart! Jag har även tänkt till lite vad jag stoppar i mig.

Vårat internet funkar inte riktigt som det skall, så jag spenderar ingen tid framför datorn.
Det är en d-link som skall i ett usb-uttag som det är glapp i, så man måste med hjälp av tejp försöka få det hela att fungera...irreterande. Men just nu har Sebbe lyckats fixa det åt mig så jag kan blogga av mig.

Det har varit sjukstuga hemma hos oss. Natten till Fredagen spydde Neo.
Sen när det är dags att väcka Moa på morgonen så har hon feber.
Sebbe var ledig i Fredags för han skulle på begravning.
Så på morgonen kom jag iväg och tränade, gick på ett core-pass på jobbet, solade efter det.
Sen drog Sebbe på begravning.
När Sebbe kom tillbaks åkte jag till jobbet för att arbeta, vi har lite personalbrist skulle man kunna säga så det finns att göra på dagarna. Men vi kämpar på till Fredag, för på Fredag är det nämligen konferens på Munchenbryggeriet, det ser jag verkligen fram emot, göra något lite annorlunda.
Sen att få lunch och middag där. Fest på kvällen!
Hur som helst, tillbaka till sjukstugan.
Alltså Neo spydde på natten men mådde sedan bättre.
Moa hade feber, ont i halsen och ont i magen men klarade sig från magsjukan...
...det gjorde tyvärr inte Sebbe, han blev magsjuk natten till Lördagen.
Neo spydde en gång till på Lördagskvällen.
Själv så lämnade jag sjuklingarna 17.30, då tog jag och Linda tåget ner till Sara som bor i Nynäshamn.
Vi åkte till Ica och handlade lite snacks, sedan vidare och handlade thai-mat, så underbart gott!
På kvällen spelade vi först ett spel till Wii, jag förlorade!
Sen körde vi ett sällskapsspel där man får olika uppdrag man ska utfärda med hjälp av ballonger.
Vi drack lite vin och kaffe bailey´s.
Snacksen bestod av morotsstavar och blomkål, till det dipp.
Physallis, vindruvor, ananas och litchi. Kan ju inte skippa hälsotemat helt bara för att det är Lördag.
När det var dags för hemgång och vi var ute i god tid för att ta sista tåget hem så var tågtrafiken helt inställd mellan Nynäshamn och Västerhaninge. Fick ta en nattbuss.
Så istället för att vara hemma 01.45 var jag hemma 03.00.
Jag brukar tänka att det mesta som händer, sker av en anledning.
Men vad är det för bra med att jag inte skulle komma i säng förrän efter 3 på natten när jag ville vara någorlunda pigg dagen efter så att jag kunde åka och träna?
Jaja, jag kom iaf iväg och tränade igår.
Var även på Citygross och handlade så att vi har lite middagar den här veckan.

Texten ovan skrev jag igår, men sen när jag skulle ladda upp lite foton dog inteernet och vägrade fungera igen. Skitgrejer! Men nu har Sebbe löst det, han har fixat internet, det är dock inte trådlöst längre men det gör mig inget. Bara jag har internet så är det värt den långa fula gråa sladden som går från spelrummet och in hit till datarummet. Sebbe anser nog dock att det endast är en tillfällig lösning för nu kan inte han spela online på x-boxet...Men vi var tvungna att betala räkningar och då är ett fungerande internet ett krav.
Ok nu ska jag sluta tjata om internet.
Istället kan jag skryta om hur duktig jag varit, idag med. Jag körde crosstrainer efter jobbet.
Sen lagade vi egna hamburgare (inte så värst nyttigt jag vet men så blev det idag iaf), spelade UNO med Neo. Jag har även hunnit sola och kollat på favoritprogrammet "The mentalist".

Imorgon händer något stort, våran Moa skall klippa sig för första gången.
Neo klipper sig innan så jag hoppas att hon håller sig lugn och ser att det inte är något farligt.
På kvällen imorgon skall jag baka, har fika på jobbet på Torsdag, det blir en favorit i repris Vinbärskaka med maräng. Men innan baket hade jag tänkt göra Fetaostbiffar och till det "blomkålsmos" till mig, ris till övriga familjemedlemmar.

Och här kommer lite halvt ointressanta kort. Jag tycker att det är betydligt mer uppiggande att kolla in min blogg från i somras och se alla härliga sommarbilder. Men men, nu är det vinter och då ser det ut såhär.


Så här kan en Millan-middag se ut, äter väl rätt så normalt försöker bara byta ut potatis/ris/pasta mot lite grönt.


Ooops här har vi visst falukorv igen, jag det är inte som det ser ut, vi äter inte det dagligen.
Men åter igen, potatis till familjen och en massa nyttigheter till mig.


Här har vi en Moa och en mamma som i Tisdags för en vecka sedan skulle ta en promenad till Haninge centrum. Men Moa tröttnade på att bara sitta i vagnen så vi gick till en busshållsplats i Jordbro och åkte buss resten av vägen. Ärendet vi hade till Handen var att hitta mina p-piller på apoteket, men de var slut även där (hade tidigare kollat på apoteket i VH) och går tydligen inte att få tag i hos leverantören.
Så då var man p-pillerslös då.


Sebbe och jag tog ett bad en kväll. Champagneglas, dock ingen champagne utan något ännu godare nämligen smoothie från Innocent, så jävla gott!


Helgen som var hände det inte så mycket, ungarna blev rastlösa av att vara inne och jag kände inte för att gå ut.
Lösningen blev att släppa ut dem på baksidan.


Nu är vi hemma hos Sara, här ligger lilla Ludde och kollar in oss när vi spelar TV-spel.


Lite vin, lite öl, lite tilltugg, lite Tv-spel, väldigt trevligt sällskap. Vad mer kan man begära av en Lördagskväll?


Ballongspelet är igång.


Nu: God natt, jag kommer att sova gott. Hörs om en vecka eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0