Både jul och nyår har passerat.

Nu ni blir det bilder. Jag har inte bloggat på nästan en månad. Och lite saker har hänt på en månad.
Som vanligt tycker jag mest om att utgå från korten och skriva något kort om dem.
Så nu kör vi...


Moa sitter med kusin Hilma hemma hos Moas morfar och Hilmas farfar.
Vi träffades och åt middag hemma hos pappa en vecka innan jul, det var trevligt.


Hilma sitter hos sin pappa, min storebor som förresten fyller 29 år på Söndag.
Fyller han 29 så innebär det att jag blir 26 i år...jag känner mig inte som det. Känner mig som 20 ungefär.


Luciafirande på Moas dagis, Moa var en liten tomtenissa.


Älskar de tillfällen då barnen är nöjda och glada, och har kul tillsammans. Ett av de få tillfällena brukar vara när de badar tillsammans, och har badskum och kör igång bubbelbadet.


En dag i December tog jag ledigt från jobbet och följde med Neo och resten av 1:orna i hans skola till Stockholm.
Vi promenerade i stan, förbi NK´s julskyltning, till gamla stan där vi snabbkollade på julmarknaden och sen kom vi fram till målet som var Livrustkammaren. Jag är ju inte överdrivet road av gamla kungar och historia och sånt...men barnen skötte sig och lyssnade bra. Sen fick man kolla in gamla kläder och vagnar (ni vet sån där häst och VAGN), det tyckte jag var lite mer intressant.


Det var massor av folk som kollade in julskyltningen vid NK.




Min prins provar kungakronan


En busig Moa, jag var hemma med henne tre dagar då hon hade feber.



Här är vi hemma hos Sebbes syster och hennes familj
 


En karl (min karl) på förrådstaket


Barnen och jag klädde granen


Jag och Neo har bakat Moccanystan


Lite pyssel som blev till julklappar. Nu på Lördag ska jag ta med mig Neo och mina bröder Jack och Max till Cosmonova och kolla på "Dinosaurier 3D", det blir nog en mysig dag.


Vi har haft det kallt här hemma. 16.2 grader inomhus, det är INTE skönt!
Men nu visar termometern 20 grader, det är ok.


Dagen innan julafton hade vi uppesittarkväll, tre bingolotter-inte en enda vinst.


Julafton var en lugn dag. Efter frukosten (som bestod av vört, julknäcke, leverpastej och julskinka) så gick vi ut och lekte i snön. Vi var inte ute så värst länge då det var lite kyligt men vi kom iaf ut en sväng.



Neo hittade ett issvärd.



Tydligen så hade barnen varit snälla i år, för tomten hittade hem till oss.






Alla tre sitter och leker med dockans tillbehör...


Jag fick dessa snygga och varma tofflor i julklapp, riktigt skönt på våra kalla golv.
Jag fick annat också, ett fotbad t.ex. Det har jag inte prövat ännu, tänkte passa på nån kväll då Moa somnar innan oss...om det inträffar nån gång. Vi skall snart gå och lägga oss, klockan är efter 22, Moa får lägga sig mellan oss, som vanligt. Låter jag bitter? Det är väl extremt nu kanske då Sebbe och Moa är lediga, sover länge på morgonen, sover sen middag och somnar SENT på kvällen, det blir bättre nästa vecka när Moa börjar på dagis igen...förhoppningsvis blir det bättre. Lite jobbigt att inte få någon egentid på kvällarna.




Jag gissar på att Moas bästa julklapp är hennes gitarr, en alldeles egen gitarr :-)
Eller också är det "Pippi-filmen", hon fick en DVD med Pipp Långstrump på från hennes farbror Anders, hans tjej Jamina och deras lilla Rufus. Den filmen går hett, en sisådär 50 ggr om dan.


Det blev till nyårsafton. Den firade vi hemma hos oss.
Jag, Sebbe, Neo, Moa, Sebbes bror Timmy, Sebbes kompis Patrik och Patriks kompis Tomas, det var vi som firade nyår tillsammans.

Riktigt god mat åt vi;

* Carpaccio med pinjenötter, parmesan och ruccola

* Oxfilé med potatisgratäng och sallad

* Vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar





Drack gjorde vi...aningen för mycket kanske. Men för min del blev det en relativt tidig kväll ändå, gick nog och la mig strax efter 02.00.




Framåt eftermiddagen på nyårsdagen piggnade jag till, då gick jag och barnen ut och lekte lite i snön.


Vi hittade en jättefin och stor grotta med tunnlar i en stor snöhög lite längre bort på våran gata.


I Söndags klarade vi av sista julklappsutdelningen för i år. Sebbes syster med familj var här och åt lunch, så passade vi på att dela ut klappar till barnen. Ett kort på Moas kusin Andrea från i Söndags.


Igår gick jag till jobbet, tar en halvtimme.
Idag gick jag både till och från jobbet. Samt att jag och Sara gick med stavar på lunchen, känns bra!
Mörkt är det då jag knatar hemåt på dagarna...

Men imorgon skall jag ta bilen, jag vill komma hem fort så att jag kan slänga i mig middag och sen drar jag själv iväg till Södertälje och träffar Hilma ocxh Jessica!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0