...

...."I will be popular"....gick jag runt och sjöng förut. Varpå min son svarade med;
-"Nej, det kommer du inte att bli"!

Han är mysig han. Min Neo.

Idag är det nästan en dag värd att fira.
För att göra en lång historia kort.
Jag fick ett lånelöfte från SBAB. Som de även gjorde om till låneansökan på lägenheten jag ville köpa.
Jag fick allt beviljat och godkänt, de talade om för mig att jag kunde skriva kontrakt på Söndagen.
Vilket jag gjorde. Sen ringde en kille mig därifrån på Måndagen och talade om att han hade missat något,
han hade gjort ett fel, han talade om att HAN tar på sig det, HAN står för det för HAN hade gjort fel.
Men det hjälpte inte mig just då.
För han talade även om att de inte kunde ge mig det lånet jag ville ha.
Det var längesen jag var så förbannad.
Och ni som känner mig vet att jag inte kan bli arg, jag börjar istället gråta,
så i Måndags satt jag på jobbet...och grät... 
Hur som helst, jag vände mig till Swedbank, därifrån fick jag det slutgiltiga beskedet idag,
att de beviljar min låneansökan!
Det känns helt underbart, verkligen, så himla skönt!

Det känns jättebra att jag aldrig behövde ta något handpenningslån från SBAB, jag hade mina vinstpengar att betala in handpenningen med. Skönt att jag inte behöver ha SBAB som bank, efter att de gjort såhär mot mig.
För det fanns fortfarande ett alternativ att låna från dem, de ville att jag skulle lösa mitt och Sebbes Ica-banken lån 14 dagar innan jag tillträder min nya lägenhet.
Men det lånet löser vi ju inte förrän samma dag som vi överlåter vårat hus, dvs 25:e Maj.
Och min plan att flytta till nya lyan är 23:e Maj.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0